11 februari 2006

Barcelona - nu ännu bättre!

Alla som varit Barcelona brukar bli förtjusta i staden. De många fantastiska spåren av arkitekten Gaudi, ramblan och alla tapas-barerna brukar räcka. Nu har vi fått ännu ett skäl att gilla staden.

Du har säkert hört den på radion? Låten om Barcelona, som är svår att få ur skallen. Och när man så börjar leta så visar det sig vara ett musikerkollektiv från Jönköping som ligger bakom.

Vill du veta vilken jag menar? We´re from Barcelona med gruppen "I´m från Barcelona".

Och till er som vill kommentera (förmodligen spårtaxi eller trängselskatt), gör det inte anonymt, då kastar jag dem.

3 Comments:

At måndag, februari 13, 2006, Anonymous Jessica ter Schure said...

Tack Christer för att du givit mig en jättemysig söndagseftermiddag med I´m from Barcelona (var har ni varit hela mitt liv?). Själv är jag ju from San Francisco, så vädret kan man ju inte klaga på. Känns precis som en försommardag i Stadsparken i Lund med ett himla skönt band!

Kram
Jessica

 
At måndag, februari 13, 2006, Anonymous Mats Améen said...

Arkitekten hette Gaudí. Till yttermera visso ändade han sina dagar på ett mycket ärofullt sätt - han blev överkörd av en spårvagn!

/Mats Améen

 
At fredag, augusti 10, 2007, Blogger magindublin said...

Hej Christer och alla andra,

För att lära mer om Barcelona (staden alltså), kolla in min Barcelona sida:

http://www.barcelona-turist-guide.se

Skriven av svenskar boendes i Barcelona!
Har lite funderingar att lägga in Barcelona låten någonstans...kanske i Gaudí sektionen!?!

Marta

 

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home